Hotel jadi transit kumpulan para penyamun


Bagi mengelak dikesan polis, satu kumpulan penyamun yang menjalankan kegiatan merompak telah menjadikan sebuah hotel di daerah ini sebagai pusat operasi mereka sejak lima bulan lalu.

Bagaimanapun, kegiatan licik mereka berakhir semalam apabila polis berjaya menahan lima lelaki berusia antara 27 hingga 34 tahun Rabu lalu.

Kesemua lelaki tersebut ditahan selepas dua hari menyamun sebuah rumah banglo tiga tingkat di Lorong Kampar, Bukit Kuda, dekat sini.

Mereka ditahan kira-kira pukul 3 petang pada hari tersebut bersama seorang wanita Thailand yang sedang khayal menghisap dadah jenis syabu di bilik hotel tersebut yang terletak kurang 1 kilometer dari rumah mangsa.

Dengan tertangkapnya lima lelaki tersebut, polis berjaya menyelesaikan 19 kes samun sekitar daerah ini dengan nilai kerugian mencecah RM100,000 sejak Disember lalu hingga bulan ini.

Ketua Polis Daerah Klang, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop memberitahu, kumpulan itu menginap di hotel tersebut sebelum menyamun rumah berkenaan.


Plzz..Berikan Komen. Komen anda amat di perlukan untuk memberi idea kepada penulis mencari bahan untuk rujukkan bersama.

Comments :

0 comments to “Hotel jadi transit kumpulan para penyamun”

Catat Ulasan

Clik Iklan Disini

 

coments