Remove Virus “Jambanmu” Jambanku Jugak

:Man01:

Kini ada pulak virus baru bernama “JambanMu.com”, oleh “trojan.win32.vb.ayo”, yang juga dikenali sebagai “flash.10.exe”. Nama lain baginya ialah “W/2.Virus.Jamban.Busuk.BlaBla”.

Virus ini akan menyebabkan PC anda menjadi sangat lembab di mana sebagai contoh, untuk membuka Notepad, anda akan mengambil masa selama lebih kurang 20 saat!


Buat masa sekarang ni, anti-virus AVG, Zone Alarm, Symantec dan Kaspersky 2007 masih lagi belum dapat ‘clean’kan virus ni. Zone Alarm dan AVG hanya dapat quarantine sahaja. Awas!

City Link: Download JambanMu.com Remover - KillFlash1.0.exe

Tanda-tanda PC Anda Dijangkiti Virus Ini

PC anda akan jadi ’slow’ - di mana virus ni bertindak memasukkan data yang dicipta sendiri oleh virus ini ke dalam registry PC kita. Virus ini dibina dengan menggunakan perisian VB Basic v5. Ia mungkin dicipta oleh orang kita (Malaysia), berdasarkan nama virus ini.

Sekiranya dijangkiti, virus ini akan melakukan perkara-perkara berikut:

1. Disable Task Manager.
2. Disable Folder Option.
3. Disable Regedit.
4. Disable “cmd”.
5. JambanMu.com ‘run’ setiap kali anda ’start’ PC.
6. File dan Folder baru akan di-’create’ oleh virus ni seperti flash.10.exe, msconfig.com, cmd.com, jambanmu.com, ping.com, regedit.com, aweks.pikz, msn.msn dan banyak lagi.
7. Disable “Search”.
8. Slowkan PC.
9. Slowkan talian internet.
10. Merosakkan EXPLORER.EXE.
11. Slowkan masa nak off PC.

Jadi, bagi sesiapa yang terjumpa dengan virus ini dan menghadapi masalah yang sama, sila muat turun KillFlash1.0.exe dan ‘run’kan terus di PC yang dijangkiri virus tersebut.

Kredit www.soleh.net


Plzz..Berikan Komen. Komen anda amat di perlukan untuk memberi idea kepada penulis mencari bahan untuk rujukkan bersama.

Comments :

0 comments to “Remove Virus “Jambanmu” Jambanku Jugak”

Catat Ulasan

Clik Iklan Disini

 

coments