Norman Hakim masih teringat Abby

“Walaupun sudah bercerai, tidak semudah itu untuk saya berkahwin lagi. Berita mengatakan saya akan berkahwin hanya digembar-gemburkan orang. Keutamaan sekarang pada kerja dan anak.

“Jika saya hendak berkahwin lagi, saya akan uar-uarkan kepada media,” jelas Norman Hakim atau Mohamed Norhakim Zaidon, 32, yang kini tampil imej botak.

Dia yang baru bercerai dengan isterinya, Abby Abadi atau Arbaeyah Abdul Manan, 31, Rabu lalu, berkata belum ada dalam agenda hidupnya untuk berkahwin lagi.

Meskipun tidak lagi tinggal sebumbung bersama anak, dia tidak terlalu sunyi kerana sibuk dengan kerja, namun ada kala keheningan menguasai suasana ketika bersendirian.

“Paling dirasai setiap kali berdoa selepas solat saya mesti mendoakan kesejahteraan Abby dan anak. Oleh kerana sudah biasa, selepas bercerai saya terus berdoa dengan menyebut ‘isteri’.

“Kemudian baru teringat yang kami sudah bercerai lalu menukar doa kepada bekas isteri. Walau di mana berada, saya tetap doakan kebahagiaan dan kesejahteraan Abby bersama anak,” katanya yang ditemui di GSC Signature, The Gardens, Midvalley, semalam, selepas pelancaran Astro Megadrama.

Bagi Norman, dia sering terasa masih dalam satu keluarga walaupun sudah bercerai.

Dia yang ditemani abangnya, Mohd Sophee Zaidon di majis itu masih mengambil berat mengenai anak yang tinggal bersama Abby di rumah lama.

“Saya dan Abby juga masih berhubung menerusi SMS bertanya khabar mengenai anak. Hanya yang terlerai ikatan suami isteri. Setakat itu jodoh kami dan hidup mesti diteruskan.

“Apa yang berlaku akan dijadikan iktibar,” katanya yang baru balik dari Kuantan bertemu rakan kongsi perniagaan berbincang mengenai usaha menerbitkan filem cereka di bawah syarikat D’Empire Studio.

Menyentuh penampilannya baru itu, Norman berkata, dia tiada sebab tertentu membotakkan kepalanya.

“Ini kali pertama saya membotakkan kepala, tetapi tiada sebab tertentu. Mungkin ia simbolik untuk saya memulakan kehidupan baru. Saya mahu menjadi seperti bayi baru lahir dan melupakan kepahitan lalu.

“Anak terkejut melihat gaya baru saya terutama Dania. Hubungan saya dengan anak tetap semesra dulu. Selepas bercerai saya ada membawa mereka bercuti di Genting Highlands,” katanya.

Mengulas isu pemergiannya ke rumah Memey atau Suhaiza Suhaimi dan tersebar gambarnya disambut mesra penduduk di Felda Tenggaroh baru-baru ini, jelas Norman, apabila orang menyambut kedatangannya secara baik, dia juga perlu melayan mereka dengan baik.

“Tiada agenda tersembunyi. Saya ke rumah Memey hanya untuk menjaga silaturahim,” katanya.

Ketika ditanya apabila terbuka pintu hatinya untuk berkahwin lagi kemungkinan Memey pilihannya, Norman hanya menjawab soalan itu dengan senyuman penuh makna.

Norman dan Abby bercerai kerana tiada lagi persefahaman antara mereka.

Keadaan rumah tangga pasangan popular itu tidak dapat diselamatkan selepas Norman ditangkap khalwat bersama Memey di pejabat Norman di Ukay Perdana, 30 Oktober lalu.

Selama hampir enam tahun mendirikan rumah tangga, mereka dikurniakan tiga cahaya mata, Mohamed Danish Hakim, 5, Marissa Dania Hakim, 3 dan Maria Danisha Hakim, 3 bulan.


Plzz..Berikan Komen. Komen anda amat di perlukan untuk memberi idea kepada penulis mencari bahan untuk rujukkan bersama.

Comments :

0 comments to “Norman Hakim masih teringat Abby”

Catat Ulasan

Clik Iklan Disini

 

coments