Lapan Ciri Wanita Yg Laki Hindari

blogger-emoticon.blogspot.com


Wanita memang makhluk yang menakjubkan kerana wanita sering hadir dengan kecantikan, keluk badan yang menawan, kelembutan dan tingkahlaku yang berlainan daripada orang lelaki. Dalam pada masa yang sama, orang lelaki juga mempunyai taste dalam memilih teman wanita. Jangan disangka lelaki akan tertarik kepada setiap wanita yang mereka jumpa kerana mereka juga ada ciri-ciri wanita yang mereka tidak gemari lantas mereka hindari. Cara Jalan Macam Jantan!
“Perempuan kalau jalan style lelaki memang tidak menarik langsung!” Redza, 24, berasal dari Bandar Tun Razak, berterus-terang tentang ciri wanita yang tidak beliau gemari. Lelaki tidak minta wanita jalan goyang pinggul atau melentuk-liuk terlalu menunjukkan ciri-ciri keperempuanan, tetapi elakkan daripada melangkah seperti orang lelaki. Biar ayu wanita tidak hilang apabila berjalan.

Katakan Tidak Kepada Bedak Sejuk!
“Saya cukup tak syok tengok orang perempuan pakai bedak sejuk apabila keluar rumah. Sekarangkan dah ada Maybelline…,” Azri, 25, dari Kedah memberi komen tentang gadis-gadis utara dan pantai timur yang gemar menggunakan bedak sejuk sebagai bedak asas muka. Beliau tidak ada masalah jika mereka ingin menggunakan bedak sejuk di waktu malam di dalam rumah atas tujuan kecantikan kulit tetapi bukan untuk dilihat oleh orang awam.

Gedik, Getik!
Gedik atau getik ialah perkataan yang digunakan untuk merujuk kepada gadis-gadis yang bereaksi lebih emosi daripada yang sepatutnya. Contohnya, jika terdengar lawak jenaka, ketawa gadis ini akan mengilai-ngilai walaupun lawaknya tidaklah seberapa kelakar. Getik juga terjadi jika terlebih mengada dengan orang-orang lelaki di sekeliling. Bercakap dalam nada yang kuat dan manja-manja untuk mendapat perhatian orang sekeliling juga antara unsur si gedik. “Saya lebih rela dapat yang bisu daripada yang getik!”, Tahir, berusia 21 tahun, yang tinggal di Kampung Baru memberi komennya kepada GUA.

Kurang Ajar, Tak Sopan!
“Paling tak manis kalau perempuan tak sopan kepada sesiapa saja”, Azmi, 35, dari Puchong memberi pendapatnya tentang ciri wanita yang dia tidak suka. “Kalau baru ditegur sikit melenting, menjawab dan perkataan yang keluar dari mulut itu yang tak manis belaka, tak payahlah buat isteri”, tambahnya lagi yang belum berumahtangga. Lelaki sensitif kepada sikap wanita terhadap orang-orang tua, terutama sekali ahli keluarga.

Kebersihan Tidak Terjaga
Penampilan itu penting samada dalam kerjaya atau dalam mencari teman hidup. “Tengok jari, kuku tidak dipotong dan tidak bersih, tengok kaki pun sama. Kalau badan tak tahu jaga, rumahtangga macamana?” Yus, 27, berasal dari Johor Bahru mengutamakan ciri kebersihan dalam mencari teman istimewa. Pewangi dan deodoran jangan lupa untuk dipakai, rambut perlu didandan bersih dan kalau pakai tudung, rambut perlu dibasuh selalu jangan sampai aroma rambut masam keluar ikut liang roma tudung.

Jaguh Merajuk
“Saya fahamlah orang perempuan memang suka merajuk tapi kalau setiap kali pergi dating saya kena habiskan masa pujuk dia, saya pun fed-up juga”, Ismail, 28, anak jati Kuala Lumpur menceritakan pengalamannya mempunyai teman wanita kaki merajuk. Lelaki memang boleh memujuk tetapi kekerapan memujuk lebih daripada aktiviti lain akan menjadikan lelaki tawar hati.

Berpakaian Menjolok Mata
Tidak dinafikan orang lelaki suka melihat wanita tetapi bukan yang ingin dijadikan miliknya! Tidak kiralah apa pun alasan yang mereka beri, alasan itu adil atau tidak, tetapi yang jelas orang lelaki tidak gemar wanita yang berpakaian sehingga menjolok mata. “Macamana nak bawa jumpa keluarga, jumpa teman-teman kalau pakai baju yang saya sendiri pun malu nak pandang,” komen Mus, 23, pemuda berasal dari negeri Cik Siti Wan Kembang tentang ciri wanita yang tidak digemarinya. Walaupun tidak bertudung, pakaian perlulah sopan apabila berada di khalayak.

Bersifat Kasar
“Wanita itu menarik kerana kelembutannya. Biarlah sifat kasar ni lelaki je yang ada”, Jamal, 26, orang Melaka memilih kelembutan dan kesopanan sebagai ciri yang dicari dalam wanita idamannya. Gerak laku kasar seperti bercakap kasar, membuat kerja dengan kasar tidak digemari oleh kaum lelaki.

Jelasnya orang lelaki mempunyai ciri-ciri wanita yang menarik minat mereka dan penampilan serta sikap yang baik menjadi faktor utama.


Plzz..Berikan Komen. Komen anda amat di perlukan untuk memberi idea kepada penulis mencari bahan untuk rujukkan bersama.

Comments :

0 comments to “Lapan Ciri Wanita Yg Laki Hindari”

Catat Ulasan

Clik Iklan Disini

 

coments